Sunday 29 April 2012

puas sangat!!!

Assalammualaikum semua...maaf lama x update blog ni,,ada jer cita nak post tapi xtau cita mane nak letak dlm blog ni...jadi terlahirlah satu kisah tajuk nie...

hari PERTAMA...
semalam kisah aku pegi JOM HEBOH wit my FAMILY...my MOM and DAD...ingat depa xnak pegi,,last2 aku ajak,,depa nak jugak pegi...aku bersyukur,,suka sangat2...yelah lama xpegi karnival mcm nie,,dpt  hilangkan bosan drpd dok diumah,,sekali sekala cuti jom la pegi jenjalan an,,baru la best...hilangkan STRESS...

jadi kami tiba di JOM HEBOH..perh xde la best mne pegi cne,,aku rasa yg dulu SURE HEBOH ag best..meriah pn ada...

hahaha,,kami pegi cane fokus pada beli makanan...yg 1beg rm10..dlm beg tu mcm2 ada makanan,,ala makanan kudap2 pnye...makanan budak2..hee..leh mkn kat umah time ptg2 relaxkn minda wit FAMILY...sweet moment!!!

JOM HEBOH,,aku target pegi cne nak jmpe artis...mne la tau dpt snap pic ngn mereka...alamak hajat tidak kesampaian...hnye jmpe beberapa artis sahaja...frust tahap kecundang...pegi cne xd la lama mne,,just jnjln masuk sne sni gerai...tapi an teringin gak nak masuk tv,,yelah slalu karnival cmni akan tayang kat dlm tv3,,tapi time ak tgok tv3 xd lak kelibat2 aku masuk dlm tv..hasih...frust ag,,,hehehe

hari KEDUA...
tadi aku pegi GM,,kuar mencari hadiah tuk my MOM...syg MAK sgt2,,walaupun kita slalu bergadoh,,aku tetap syg MAK,,cuma aku xtau nak tunjuk syg pada MAK mcm mne,,maaf MAK jika slame ni aku slalu wat MAK kecik hati...nie semua sebab wat kita ag rapat...

misi pegi GM untuk belikan MAK kain,,aku simpan hajat nak bagi MAK kain yg siap lengkap dibuat baju kurung...slame nie bagi MAK kain j,,baju MAK tempah sendiri,,tapi kali nie aku nak bagi semua siap2...nak MAK pakai terus j nti...sweet an aku nie,,,hee,,alamak terpuji diri sendiri..haa

sampai pusat NAGOYA,,adoi naik pusing dibuatnye,,mcm2 kain ada dlm tuh,,slame ni tgok2 mcm tu j NAGOYA tuh,,akhirnye baru aku dpt rasakan mcm mne situasi seorang PEREMPUAN yg masuk tempat tu utk mencari kain pilihan hati mereka...perh rambang mata...ikutkan nak beli semua,,satu kedai NAGOYA aku nak beli,,hahaha...maaf duit xd lak,,ingat aku PEGAWAI BANK?? InsyaAllah,,suatu hari nanti..amin2...

eh aku pegi bertemankan seseorang...entiti orang tu dirahsiakan...MAAF!!! pape pn meKASIH pada DIA sudi menemankan aku utk mencari kain utk MAK...jadi aku dpt jugak belikn kain mengikut pilihan hatiKU,,moga2 baju tu nti sesuai ngn MAK pakai nti,,nak nmpk MAK jadi berseri2 dgn kain yg aku belikan tu...look mude katekan..hee

abiz disitu,,aku teruskn misi pegi ipoh PARADE,,utk menghabiskan baucer buku 1Malaysia...sampai POPULAR,,aku terus serabut,,xtau nak beli apa,,lastly Alhamdulillah abiz jugak aku gunakan baucer tu...amin2...terima kasih kerajaan...

gerak pulang blk umh,,tapi singgah PADANG POLO utk belikan MAK laksa...MAK suka betul makan LAKSA...jadi aku belikan tok dia...nak bagi MAK mkn kenyang...

teruskn perjalanan,,kali nie berhenti kat chandan desa,,kedai makanan mamak,,aku nak beli TEH AIS,,maaf air tu adalah KEGEMARANKU,,FAMILY aku pn sukakan air tu...yeah!!! jadi aku beli la sebab nti blk nak mkn laksa wit minum2 teh ais...

akhirnye aku sampai umh,,,aku ngn mak mkn la LAKSA dan minum TEH AIS sampai la abiz,,ptg tuh mmg kenyang betul la,,hehehe...pas abiz mkn,,aku ngn mak kuar duduk dibuaian sambil borak2 petang sambil melihat ayah yg sedang khusyuk buat keja...(pemalas betul aku xnk tolong ayh,,tapi aku dh tolong tgok kn) hahaha...

*teramat SAYANG pada EMAK...:)

No comments:

Post a Comment